29 Kasım 2013 Cuma

GİZLİ AJANS ALPER CANIGÜZ




Alper Canıgüz artık yeni tiryakiliğim. Bundan sonra sık sık bloğumda görebilirsiniz. Gene absürd olaylarla, sıradışı kişilerle dolu bir roman.




Reklam yazarı Musa adı gibi esrarengiz olan Gizli Ajans'da işe başlar. Şirketin tek müşterisi vardır. Şirketin çalışma ortamı, çalışanlar hepsi sıradışıdır. Hatta şirketin sahibi aslında " şeytan" adlı bir kedidir. Yazar romanın ortalarına doğru konuları biraz dağıtsa da sonunda gene toparlıyor ve hikayeyi beklenmeyen çok ilginç bir sonla bitiriyor.








Musa şirkette aynı odada çalıştığı Senem'e ilk gördüğünde aşık oluyor. Ara ara Senem'e hislerini, aşkını ifade ettiği yerler var ki kitabın en güzel yerleri buralar bence.







Kitaptaki müthiş diyalogların bazılarını aşağıda aynen aktarıyorum.



- Babanız sizi döver miydi?
- Hayır biz çok medeni bir aileydik babam beni dövmez rencide ederdi, herkesin içinde aşağılardı. Kısmetse ben de çocuklarımı böyle modern yetiştireceğim.



" En güzel söz, tam zamanında söylenmeyen değil midir? "



" İki insanı, bir üçüncüyü ezmek kadar yakınlaştıran bir şey var mıdır şu dünyada? "



- Seni üzdüm ben.
- Ölümüm elinden olsun.



- Ne kadar güzelsin...
- Ya, güneşle aynı anda doğduk da.
- İnanırım.
- Çünkü aptalsın. Bu sözler Küçük Prens'ten. Bilir misin Küçük Prens'i?
- Bilirim. Uzak bir gezegende yaşayan, çiçeğine aşık bir deli oğlandır kendisi.
- Dünyada yazılmış en güzel aşk hikayesidir Küçük Prens.




" Ne gerekçeyle olursa olsun, birbirimizden ayrılmamız bana yanlış görünüyordu. Biz asla farklı yönlere hareket etmemeliydik. Hep birlikte aynı yönde devinmeliydik. Belki ufak tefek cilveleşme kabilinden ayrılıklar söz konusu olabilirdi. Self servis bir kafeye falan gittiğimizde o geçip bir yere oturabilir - muhakkak ki benim görebileceğim bir yere - sonra ben çayları alıp hemen yanına gidebilirdim. Bu kadarı makul, bir dirhem fazlası ise elemdi. "




"Ölüm kaçınılmazsa acaba aynı anda ölmemiz mümkün mü diye düşünürdüm sonra. Belki o zaman bir mesele kalmazdı. Ama aynı saniye ya da saliseden söz etmiyorum. Birbirimizi asla yalnız bırakmamalıydık biz. Bir saniye ile sonsuzluk arasında bir fark yoktu. Ölümümüz için, bölünemeyecek o bir tek ideal an yakalanabilir miydi? Bu soru çok kafamı kurcalıyordu. Evet aşktan deliriyordum. "


"Patronunuz Şeytan Bey'dir ve sizden de çok hoşlandığını söyleyebilirim."
Neydi bu şimdi? şaka mı? "Öyle mi?" dedim bu manyakça oyuna bir tur ayak uydurmaya karar vererek. "Nereden biliyorsunuz?"
"Kendisi söyledi."
Elimden geldiğince aptal gibi görünmemeye çalışarak gülümsedim. 
"Ben kaçırmışım o kısmını."
"Sizin hatanız değil. Telepatik olarak iletti düşüncelerini."
"Evet anlıyorum," diye kestirip attım, yeni işimi daha başlamadan bırakmak zorunda kalmamak için. "Öyleyse kendisine teşekkürlerimi de iletin."
"Ona kendiniz de teşekkür edebilirsiniz," dedi Tunçay Bey bıyık altından gülerek. 
"Şeytan Bey görüşmenin başından beri burada, aramızda bulunuyor." Bardağına iki buz attıktan sonra pipetini uzun uzun emdi ve boş bakışlarıma yanıt olarak, o kocaman işaret parmağıyla, masanın üzerinde psikopatça beni kesmekte olan kara kediyi işaret etti.

Dünyanın, şahsına karşı kurulmuş bir komplo olduğuna inanan, genç ve avare metin yazarı Musa… Onun, hayatın her alanına derin ve samimi bir merakla yaklaşan,temiz kalpli ev arkadaşı Şaban… Diğer tarafta, gaddar bir kedi tarafından yönetilen, birbirinden tuhaf çalışanlarıyla bir reklam ajansı: Menekşe gözlü sanat yönetmeni Sanem, esmer ve seksi sekreterler Mehtap ile Sevilay, durmaksızın ağlayan yaratıcı yönetmen Çeşme, 
psişik-sismograf çaycı Ercan… Ve şöhretler: Tesla, Prens Charles, Kaan Sezyum, Küçük Prens, Süpermen ve diğerleri… Özgün üslubuyla, ilk kitabı Tatlı Rüyalar'dan itibaren geniş bir hayran kitlesi edinen 
Alper Canıgüz'den yine eğlenceli, heyecanlı ve kışkırtıcı bir absürd macera…
Türkçe (Orijinal Dili:Türkçe)
204 s. -- 2. Hamur-- Ciltsiz -- 14 x 20 cm 
İstanbul, 2008
ISBN : 9789750506307

8 yorum:

  1. İlk defa duydum adını... Ama güzel diyorsanız mutlaka öyledir. :)

    Bu arada bu gece 00'da hem Kafa'da hem de Ters Düz'de yeni yazı/bölüm yayımlıyorum, vaktiniz olursa ilk gelen siz olun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mert merakla izliyorum bloğunda hikayeyi. :)) Gelirim tabii. Teşekkür ederim yorumuna.

      Sil
    2. Ben de yaptığınız yorumlara teşekkür ediyorum; )

      Sil
  2. her gördüğümde okuyacağım dediğim ve bir türlü okuyamadığım yazarlardan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka okuyun. sadece bir polisiye roman değil mizah da var, absurd olaylar, kişiler var ama bağlantılar falan süper. teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  3. Kitap güzele benziyor :) Okunacaklar listeme ekliyorum :) Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büşra hanım gerçekten ilginç bir kitap tavsiye ederim okuyun. Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil