3 Kasım 2012 Cumartesi

ÜSTÜ KALSIN - CEMAL SÜREYA





Şiir kitabı okumayı en çok kalın bir roman okuduğum sıralar mola verdiğim aralarda seviyorum. Elimdeki Cemal Süreya'nın " Üstü Kalsın" kitabı 1012'de basılan 10. baskısı.
















Cemal Süreya'nın yaşam öyküsü de ilginç. Bilecik'e sürgün gönderilen bir Kürt ailesinin çocuğu ama bu kimliğini uzun süre saklıyor. Hatta Bazil Nikitin'in " Kürtler" adlı kitabını çeviriyor ama sadece adı ve soyadının baş harflerini imza olarak kullanıyor. Hep merak ederdim soyadı niye Süreyya değil de Süreya diye. Y'nin birini arkadaşıyla girdiği iddiada kaybetmiş. :))))
İlk şiiri " Şarkısı - beyaz " 8 Ocak 1958'de Mülkiye dergisinde çıkıyor. Halk diliyle yazması,zengin birikimi ve diri imgeleriyle kısa sürede sevilen bir şair oluyor.
Yaşamında bazı kırılma noktaları var. 4 kez evlenmesi, 29 ayrı evde oturması gibi.





                                         Ölüyorum tanrım
                               
                                         Bu da oldu işte

                                         Her ölüm erken ölümdür

                                         Biliyorum tanrım.

                                         Ama, ayrıca, aldığın şu hayat

                                         Fena değildir..

                                         Üstü kalsın..


Bu şiir kitabın arka kapağı. Yapı Kredi Yayınları 2008 ilk baskısı. Kitabı yayına Doğan Hızlan hazırlamış. 


















                      

4 yorum:

  1. Eskiden siir cok okurdum ama simdi ne okuyabiliyorum nede okudugum eskileri hatirliyorum elimde olan tek siir kitabi suan Metin Altiok, onuda bizim kizlar almislardi gece gittigimde..bazen herhangi bir sayfasini acip o sayfadaki siirini okuyorum..Huzur icinde yatsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de alıyorum şiir kitaplarını, arada aklıma gelince okuyorum. Bu kitap da Cemal SÜreya'nın çok güzel şiirlerinin olduğu bir kitap. Burayı da ziyaretiniz ve yorumunuz için çok teşekkür.

      Sil
  2. Teşrifatçısı Cemal Süreya olan,
    güzel bir bloga gelmek ne hoş..
    Kapınızı sık çalıcağım anlaşılan:-)


    Bana dili hep ayrıcalıklı ve ilginç
    gelen şaire bazen Cezmi ERSÖZ'ü
    yakın bulur yüreğim..

    Kapınızı sık çalıcağım anlaşılan

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel sizi burada da görmek. Her zaman beklerim. Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil